Тема: Додавання і віднімання в межах чисел в межах1000. Розв′язування задач. Творча робота над задачею.

Мета: закріплювати знання нумерації багатоцифрових чисел, удосконалювати навички додавання і віднімання багатоцифрових чисел; продовжувати, формувати міцні обчислювальні навички; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та творчо їх опрацьовувати; розвивати пізнавальний інтерес учнів. Логічне мислення, уміння долати труднощі; формувати навички взаємодії; виховувати дружелюбність,любов до математики.

Обладнання : конверти із завданням для роботи в парах , малюнки головних героїв казок, схема задачі, таблиці з прислів′ями, картки із задачею, грамзапис шума моря, геометричний малюнок.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Вітання: Ми всі прийшли сьогодні в клас

Збирає дзвоник кожний час

Добридень, гості, що прийшли до нас

Попрацюємо всі разом зараз.

II.Мотивація учбової діяльності.

1. Вступ. Ігровий момент.

-За морями. За лісами, за широкими полями є чарівна країна.

-Діти,хто хоче дізнатися, яка країна?

-Тоді прочитайте число. Назвіть його сусідів. І вам відкриється назва.

100 79 63 відкривається назва «Мультляндія».

Після правильної відповіді з′являються герої мультфільмів.

Мешканці країни надіслали нам запрошення. Прочитаймо його:- Запрошуємо до нас у гості. Будемо раді.

-Діти! Чи сьогодні ви разом зі мною відправитись в цю незвичайну подорож?

Конверт.

-Дороги не знаємо. Тому запрошуємо жителів цієї країни на допомогу .

- А з друзями дорога вдвічі коротша. Одже, перш ніж відправитися треба зробити розминку.

2.Перевірка домашнього завдання

-Учень читає задачу. Вчитель перевіряє домашнє завдання у дітей у зошитах.

Кращі зошити вчитель показує як за зразок.

Підсумок домашнього завдання . Оцінювання.

3.Хвилинка каліграфії 235

Молодці , ми добре робимо розминку.

4.Усна лічба

-Доповни до 100 70 40.

- Замени на 40 140 100

-Збільш на 30 50 70

-Зменш на 40 110 120 130

Молодці, діти , ви гарно зробили розминку, можемо вирушати у подорож!

III. Вивчення нового матеріалу.

1.Оголошення теми і мети уроку.

Під час подорожі вам стануть у нагоді математичні знання . адже ми будемо читати і записувати трицифрові числа. Усно додавати і віднімати числа в межах 1000, розв’язувати задачі. Долати перешкоди, що виникають на шляху.

2.Вивчення нового матеріалу.

А) Розташування чисел у вигляді суми розрядних доданків.

Дуже хоче подорожувати з нами П′ятачка великий друг , хто це , діти? ( Вінні-Пух).

Він дуже полюбляє літати на повітряних кульках. Ось і сьогодні . збираючись на свято. Надув кульки з прикладами. А розбишака- вітер їх розвіяв. Зберіть числа, записавши кожне число у вигляді суми розрядних доданків.

678 600+70+8

540 500+40

309 300+9

333 300+30+3

Запишіть у зошиті. Перевірте. Чи так у вас?

Прочитайте числа. Молодці!

Б)Диференційована робота за вибором учнів.

Ваші знання допомогли Вінні- Пухові. Та от біда1 Дві кульки втратили свій колір.

Вони знову стануть яскравими і барвистими, якщо ви їх розфарбуєте. Для цього треба записати тільки значення виразу.

632-1 600+30+1

700+2 600+100+2

297+1 300+1+1

400+50 700-300+50

200+700 980-80

199+1 205-5

Перевіримо. У кого такі відповіді7

-Скільки сотень, десятків, одиниць в числі 631?

-Яке найменше з цих чисел?( 200)

-Яке найбільше число? ( 900)

-Яке число є сумою чисел 400 і 50?(450).

Кульки знову стали кольоровими.

Ведмедик хотів перевірити. Чи не зіпсувався бува мед. Коли заглянув у глечик, то меду поменшало ще на 20г. скільки меду залишилося у глечику?

180-90-20=70(г)

Вінні вам дякує.

В) Розв′язування задачі.

Звучиь пісня з мультфільму.

Діти! Чия це пісенька? ( Крокодила Гени).

Запрошення на фестиваль отримав і крокодил Гена. Гена, звичайно не вирушить у мандрівку без свого друга. А як його звати? ( Чебурашка).

Вирушаючи в дорогу, друзі взяли з собою важкі валізи. Чебурашка каже:

-Гено,давай- но я понесу валізу, а ти- мене.

-Читання умови задачі:

Маса Чебурашки- 9 кг, а валізи- у 2 рази більша. Якої маси вантж понесе крокодил Гена, якщо погодиться на пропозицію7

- Розбір задачі-Складання короткого запису умови задачі.

- -Запис на дошці. Перевірка.

- Фізкультхвилинка

Г) Робота з підручником.

Друзі пішли до потяга. У них квитки в 1 вагон. Та номери вагонів виявились стертими.

Хто на вашу думку це зробив?

Щоб відновити номери вагонів, обчисліть правильно вирази на с.74 № 475.

Робота біля дошки з поясненням.

Д)Інтерактивна робота ( в парах).

На цьому Шапокляк не заспокоїлась. Вона продовжує заважати нашим герям потрапити на фестиваль. Тепер вона відчепила від потяга вагон, в якому мали їхати друзі.

Чебурашка і гена самі не зєднають. Тут потрібна ваша допомога.

Прислів′я: Де один не зможе, там дружба допоможе.

У вас на партах лежать конверти. Розгорніть. На одних картках записані числа, на інших- суми розрядних доданків чисел. Ваше завдання – поєднати число із сумою його розрядних доданків. Працюємо в парах.

Перевірте. Чи правильно ви з′єднали вагони.

473 400+70+3

599 500+90+9

760 700+60

804 800+4

Учні зачитують. Потяг відремонтовано. Друзі можуть рушати з веселою піснею, а ми відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Діти виконують танцювальні рухи під музику.

Ця річ ( сумка ) належить одному з героїв найвідомішого мультфільму. Його імя ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Він звірят усіх лікує.

Від халепи їх рятує.

Вилікує він за мить.

Все, що в звірів заболить.

Добрий лікар…. Айболить

Допоможемо Айболиту вилікувати звірів.

Ознайомлення зі змістом задачі 9 текст на картках).

Лікар Айболить призначив мавпочкам і бегемотикам лвкувальні ванни. На 2 пальмах сиділи в очікуванні лікування по 7 мавпочок. А приймали ванни бегемотики. Вони сиділи у 3 ваннах. По 4 бегемотики в кожній. Скільки всього тварин приймуть лікувальні ванни?

-Прочитайте задачу і подумайте, кого лікував ай болить?

-Читання задачі частинами.

Що відомо про бегемотиків?

Що відомо про мавпочок?

Яке запитання задачі?

Повторіти умову і запитання задачі.

Аналіз задачі( аналітичний спосіб).

-Чи можна одразу дізнатися скільки тварин пролікував Айболить?( ні).

-Чому?( Ми не знаємо скільки мавпочок і бегемотиків)

-Чи можна дізнатися скільки було мавпочок? Якою дією?

-Чи можна дізнатися скільки було бегемотиків? Якою дією?

Складемо план розв’язування задачі

Розв′язування задачі.

Розвяжіть задачу письмово. Записуючи коротке пояснення розв’язання.

Хто може, розв’яжіть вираз( 1 учень працює біля дошки).

Підсумок.

Африка знаходиться дуже далеко від Мультляндії.Дістатися на фестиваль Айболить може тільки літаком, чи кораблем. Морська подорож захоплююча. Послухайте. Як шумить море( грамзапис шума моря).

А ця подорож і небезпечна. На корабель напали морські розбійники. Після зустрічі з ними корабель Айболитя зазнає великих ушкоджень. Він тоне, треба рятувати!.

Е)Мозковий штурм.

Як треба діяти в такій ситуації? (SOS , одягнути рятівний жилет, висадитись на шлюпках в море, пустити сигнальні ракети).

Друзів не залишають в біді. Ми з вами допоможемо доброму лікареві.

У баку мало прісної води. Щоб поповнити запаси розв’яжіть задачу на с.75 № 479

У першому бакові 40л води, а в другому 30л. Із них відлили 20л води. Про що можна дізнатися за цими даними?( Скільки літрів води залишилося)

Самостійна робота над задачею

Перевіримо розв′язання.

Назвіть відповіді задачі.

Є)Робота з геометричним матеріалом.

В корпусі корабля утворилася тріщина.

У виді якої геометричної фігури утворилася тріщина?( Кута)

Яка фігура називається кутом?( фігура. Яка утворена 2 променями, які виходять з однієї точки).

Які бувають кути?( Прямі, тупі, гострі).

Знайдіть прямий кут і побудуйте його в зошиті.

Перевірка виконання.

Молодці! Дякую за допомогоу Айболитю. Разом з ними та іншими героями ми прибули на фестиваль.

IV .Рефлексія.

Шлях на фестиваль був сповнений пригод і несподіванок.

Що допомогло їх подалати? ( Взаємодопомога, вміння працювати в парі,міркувати.)

Які математичні знання допомогли ? ( Вміння читати записувати трицифрові числа, обчислювати вирази, розв’язувати задачі. Розпізнавати геометричні фігури, креслити кути.)

V .Домашнє завдання.

Наш урок закінчується. Дякуємо всім за роботу

Прийміть на прощання

Мої найкращі побажання.

Хай вам сонечко сміється.

І наука хай дається.

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.