УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Тема. Подорож до весняних квітів. Опис підсніжника

Мета: вчити складати текст-опис підсніжника на основі ілюстрації та власного досвіду учнів; виявляти її основні та другорядні ознаки, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення й мовлення, уяву, фантазію; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до рідного краю, розвивати відчуття краси природи, спостережливість.

Обладнання: фотознімки, малюнки із зображенням весняних квітів (пролісок, сон-трава, ряст, мати-й-мачуха, фіалка); куб.

Попередня підготовча робота

Підготовку до роботи слід розпочинати заздалегідь, за кілька днів. Дібрати й прочитати оповідання, вірші, загадки, цікаві розповіді про весняні квіти.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до роботи

ІІ. Повідомлення теми і мети

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала,

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбабка рясна –

Й фіалка рясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівку підводять

Од сну зимового,

До сонця ясного!

(О.Пчілка)

- Чи здогадалися ви, про що йтиметься на уроці? Отже, куди ми помандруємо?

- Так, ми з вами побуваємо у царстві весняних квітів. (Звучить «Вальс квітів» П.І. Чайковського.)

- Що ви уявляєте?

- Які квіти постали у вашій уяві?

ІІІ. Розминка. Робота в групах

- Дістаньте зі скриньки малюнок квіточки і пригадайте її назву. Подумайте, чому її так назвали. Що ви знаєте про цю квітку?

- Які вірші, загадки, цікаві розповіді ви знаєте?

ІV. Проблемне питання

Дискусійна шкала.

- Чи хотіли б ви мати великий гарний букет весняних квітів?

Ні Так

0_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10

- Чому?

V. Ігровий момент

(Звучить запис п’єси «Пролісок» П.І. Чайковського.)

- А про нас ви що, забули? (Чути голос на магнітофонній плівці.) Ми – ранні посланці зеленокосої весни. Наші квіточки – наче викарбувані з коштовної порцеляни, білосніжні дзвіночки звеселяють усе довкола.

- Про які квіти йдеться?

- Так, про підсніжники.

У проміннях сонця ніжних,

Край веселого струмка,

Білий, росяний підсніжник

Раптом блиснув з-під листка.

Отакий малий неначе,

Ледь прокинувся од сну,

Тихий-тихий, а одначе

Він привів до нас весну!

- Сьогодні ми будемо описувати тендітну квіточку підсніжника (розгляд підсніжника). А допоможе вам у цьому чарівний кубик.

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас.

Кубик, діти, не простий,

Кубик діти чарівний.

Він доріжку простягає,

Твір писать допомагає.

VІ. Кубування

Асоціації

- Які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте слово підсніжник?

Проаналізуємо це

- З яких частин складається підсніжник?

- Скільки у квіточки пелюсток?

- На що схожий корінчик підсніжника?

Опиши

- Стебельце?

- Листочки?

- Квітконіжка?

- Пелюстки?

Склади і запиши речення.

Порівняйте це

- Порівняйте підсніжник із проліском.

- Чим вони схожі, чим різняться?

Займіть певну позицію

- Чи подобається вам підсніжник?

- Яке ваше ставлення до підсніжника? Чому

Наведіть докази.

Червона сторінка

- Чому ця грань куба червона?

- Що людина повинна зробити, щоб на нашій планеті залишились живими підсніжники? А інші квіти?

Ми завжди були красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили б нас тільки друзі, -

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

VІІ. Повертання до дискусійної шкали

- Чи хотіли б ви мати великий букет весняних квітів? Чому?

- Хто змінив свою думку? Чому?

VІІІ. Вільне письмо

Написання твору в чернетках.

ІХ. Редагування

Запис твору у зошити для творчих робіт.

Х. Авторське крісло

Читання творів з авторського крісла.

ХІ. Створення галереї дитячих робіт

ХІІ. Підсумок уроку

- Що ви дізналися нового?

- Що відчували, коли думали про підсніжник?

- Чим пахне підсніжник?

Кiлькiсть переглядiв: 421

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.