УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ В 3 КЛАСІ

Тема. Різдвяні свята

Мета: удосконалювати навички роботи в групах, парах, розвивати усне мовлення,

критичне мислення, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати вміння

поважати думку інших, робити власні висновки

Матеріал до уроку: «Золоте павутиння» за Івгою Шугай.

Обладнання: текст, аркуші, олівці, «ключові» слова та вислови, дискусійна сітка, картки із завданнями для груп, малюнки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Евокація

  1. Робота з «ключовими» словами та висловами

Було це давним-давно.

Саме в той час, коли надходило Різдво…

- Ви чули про це свято?

- Які слова і фрази спадають вам на думку, коли ви чуєте слово Різдво?

Асоціювання (гроно)

- За мить ми будемо працювати над легендою. Уявіть собі настільки яскраво, наскільки це можливо, як ці слова і вислови могли б фігурувати в оповіданні.

Спираючись на слова і вислови, що ви думаєте про те, що може трапитися?

  1. Учні складають невеличку розповідь, використовуючи ключові слова (працюють групами)

ІІІ. Усвідомлення змісту

  1. Оголошення теми уроку

- Сьогодні ми будемо читати легенду «Золоте павутиння».

2. Кероване слухання-мислення.

- Про яке ж золоте павутиння йдеться?

3. Читання вчителем тексту до першої зупинки

ЗОЛОТЕ ПАВУТИННЯ

Було це давним-давно. Надходило Різдво. У великій ясній чистій кімнаті стояла ялинка. Вона була дуже гарна. На ній висіли золоті дзвіночки, срібні зірки, прегарні іграшки. Діти не бачили тієї ялинки, бо ще не настав час. Але всі хатні тваринки її бачили. Бачив її кіт своїми зеленими очима; бачив її маленький котик своїми блакитними очима; бачив її песик своїми карими очима. Навіть маленька миша, що так боялася великого кота, вибігла на хвилинку зі своєї нірки, щоб поглянути на ялинку.

Але був ще хтось, хто не міг бачити цієї гарної ялинки.

Перша зупинка

Бесіда.

- Про що ви дізналися з першої частини легенди?

- Чи справдилися події й де вони відбувалися?

- Коли відбувалися події й де вони відбувалися?

- Хто бачив ялинку?

- Хто ж не міг її бачити?

Передбачення.

- Що, на вашу думку, станеться далі?

Словникова робота.

Льох – певним чином обладнана яма зі східцями для зберігання переважно овочів і фруктів; погріб.

4. Читання тексту до другої зупинки

Це – павуки. Вони жили у темних кутках на темному горищі та в льоху. Павуки так само хотіли побачити ялинку, як і всі хатні тварини. Але перед Різдвом кожна мама наводить порядок у домі, щоб на свято все було чисте й гарне. Мамина щітка пройшлася по кутках – шур, шур - і всі павуки змушені були тікати на горище. Тому вони не бачили ялинки.

А павуки, як усім відомо, люблять усе знати й усе бачити, тому й зажурилися, що не побачили ялинку. Вони пішли до Ісуса, Сина Божого, і сказали:

- Ісусе, Сину Божий! Усі можуть подивитися на ялинку, а нас викинули з хати. І ми не можемо побачити ялинку.

Друга зупинка

Бесіда.

- Так хто ж не бачив ялинки? Чому павуки не бачили ялинки? До кого вони звернулися? Що ви думаєте про почуття павуків? Які у вас є докази стосовно цього?

Міркування.

- Чи хотіли б ви, щоб павуки побачили ялинку?

Передбачення.

- Як ви думаєте, що відбудеться далі? Чи дозволить Ісус, Син Божий, подивитися павукам на ялинку?

5. Читання тексту до третьої зупинки

Ісусові стало шкода їх, бо то були добрі павуки, тож Він сказав їм:

- Ви побачите ялинку!

І рано-вранці на Святвечір, коли всі ще спали, він запросив усіх павуків до кімнати, де стояла ялинка. І вони тихенько лізли звідусіль – з горища, з льоху, з коридорів – до теплої, ясної, чистої кімнати, де стояла ялинка. Були там і тато-павук, і мама-павучиха, і маленькі кругленькі павученята. Всі вони оглядали ялинку. Довго дивилися на неї і так тішилися! Потім вилізли на ялинку й почали оглядати кожну іграшку. А коли надивилися полізли щасливі назад.

Тоді прийшов Ісус і глянув на ялинку. І що ж він побачив!!!

Третя зупинка

Бесіда.

- Як Ісус поставився до прохання павуків?

- Чи вважаєте ви, що його рішення було правильним?

- Чому він прийняв таке рішення? Чому дозволив павукам подивитися на ялинку?

Слово вчителя.

- Коли Ірод хотів знищити Христа, Марія з немовлям сховались у печері, а павук заснував вхід у печеру павутинням. Ось тому «павука», виготовленого з соломи, підвішують у світлиці на свято до стелі, чи до ікони, чи до ялинки.

Словникова робота.

Ірод – дуже жорстокий, лютий цар; кат, нелюдь.

Печера – порожнина під землею, в горі, яка утворилася внаслідок дії природних сил.

«Павук» - виріб із соломи, яким прикрашають ялинку.

Продовження бесіди.

- Чи були павуки щасливі?

- Що міг побачити Ісус, коли прийшов до ялинки?

- Що станеться далі?

- Які у вас є докази?

6. Читання четвертої частини тексу

Уся ялинка й усі іграшки були вкриті павутинням. Воно звисало, як довгі нитки, з кольорових свічок, зі срібних зірок, із золотих дзвіночків, із зелених гілок ялинки.

Ісус знав, що мама цій родині не любить павутиння і не схоче, щоб воно було на різдвяній ялинці.

Він доторкнувся до павутиння – і воно стало золотим.

А як засвітила увечері на небі перша зірка, багато малих дітей вбігло до кімнати. Як же вони здивувалися, коли побачили, що ялинка вкрита золотими ниточками!

З того часу на різдвяних ялинках є золоте павутиння.

- Що ви думаєте тепер?

- Чи хвилювалися ви? Коли саме?

Чи бачили ви оте золоте павутиння?

Парна робота.

- Як у вашій сім’ї ставляться до павуків? Павуків і павутиння не повинно бути в кімнатах. Але не вбивайте павуків, просто виносьте їх з квартири.

VI. Рефлексія

1. Міркування

- Якби павукам не вдалося побачити ялинку, що б змінилося? Чому легенда має таку назву?

2. Дискусія «Чи правильним є твердження: «Якщо не буде ялинки, то не буде Нового року»?»

Дискусійна сітка.

Чи хотіли б ви, щоб у вашій квартирі стола на Різдво пишна лісова красуня?

Так

Ні

1_____________

2_____________

3_____________

1____________

2____________

3____________

  1. Групова робота

Завдання для груп

1) Розмістити тварин у тій послідовності, в якій про них іде мова в тексті.

(Кіт, котик, песик, миша)

2) Розмістити ялинки в правильній послідовності.

(Ялинка з іграшками, ялинка з іграшками і павутинням, ялинка з «дощиком»)

3) Скласти ялинку з окремих частин.

4) Чи бачили цю ялинку павуки?

(РІЗДВО)

На малюнках переплутані ниточки.

На одному кінці кожної з них – цифра, на іншому – буква. Якщо учні правильно визначають, якій цифрі відповідає буква, і розставлять їх по порядку, то прочитають слово, за яким легко впізнати назву свята.

1

2

3

4

5

6

Р

І

З

Д

В

О

Завдання для всіх груп

Розфарбувати малюнок. Створити «галерею» дитячих робіт.

V. Підсумок уроку. Оцінювання

- Як називається легенда?

- Чому «дощик», що нагадує павутиння, вішають на ялинку?

- Як тепер ви ставитесь до павуків?

- От тому і кажуть у народі, що павуків не можна вбивати
Кiлькiсть переглядiв: 257

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.