Тема уроку. Країна дитячих мрій.

Всеволод Нестайко „В Палаці Чарівних Казок”.

Мета уроку. Ознайомити учнів зі змістом уривку з повісті – казки „В країні сонячних Зайчиків” Всеволода Нестайка. Розширювати знання учнів про літературні чарівні казки і їх авторів. Розвивати уміння знаходити в структурі тексту описи, швидко орієнтуватися в тексті. Формувати навички правильного, швидкого, свідомого читання. Викликати бажання стати активними читачами.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Карта подорожі вулицями Чарівного міста, сходинки слів, ілюстрації казок; виставка книг.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

Девіз уроку: Дзвоник всім нам дав наказ -

До роботи швидко в клас.

Попрацюєм всі старанно,

Щоб урок пройшов немарно.

ІІ. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ.

1. Розчитування за таблицею складів №1 (додаток1) стовпчик з голосним (а) вниз і вверх стовпчик з (я).

2. Читання прислів’їв на одному мовному видиху.

· Яке частування – таке й дякування

· Без трудів не їстимеш пирогів.

· Чия відвага, того й перемога.

Прочитати прислів’я ось так :

3. Вікторина „З якої казки пісенька”?

- У багатьох казках зустрічаються пісеньки. Давайте згадаємо їх.

а) Я по коробу метений,

На яйцях спечений.

Я від баби втік,

І від діда втік,

Так і від тебе втечу. („Колобок”)

б) Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята, та понесіть до батька...(Івасик - Телесик).

в) Ой ви діточки, козенята,

Відімкніться, відчиніться!

Ваша матінка прийшла,

Молочка принесла

(„Вовк та козенята”)

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Читання в особах твору Ігоря Камінця „Про що розповіли Незабудки” по групах.

(У кожній групі діти визначають, хто читатиме слова автора, дівчини, гайовика, квітів, незабудок і чарівниці).

IV. ПІДСУМОК ПЕРЕВІРКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Оцінювання читання кожної групи учнями і вчителем.

V. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

- Сьогодні ми з вами помандруємо в чарівне місто. Ми з ним нероз-лучні в дитинстві, але й дорослими не забуваємо про нього. Бо мудрість, добро і краса його – не вичерпні. Отже, ми мандруємо до казкового міста. Зупиняючись на його вулицях, відкриватимемо щось нове і цікаве.

В казкове місто вирушаємо разом,

Перешкоди всі пройдем.

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

1. Зупинка на вулиці Народній.

- Казка – це безцінна скарбниця, з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти. Ці коштовності навчають нас любити добро і ненавидіти зло, вони виховують нас.

- Казки почали складати ще в глибоку давнину і передавали в усній формі із століття в століття.

- Перша вулиця, якою ми пройдемо, це вулиця Народна.

- Назвіть казки, які ви впізнали на малюнках.

2. Зупинка на вулиці Казкарів.

- Казки, як правило, розповідаються, а не читаються. Ці традиції збереглися з давніх часів, коли люди не знали письменності. Одні розповідали, а інші, такі як І. Франко, О. Пушкін, Г.К. Андерсен, брати Грімм, Шарль Перро записували ці казки. Щось доповнили, щось змінили, і ми з вами отримали авторські літературні казки.

- Наша подорож продовжується, ми на вулиці Казкарів. Але ці будиночки порожні. Їх жителі залишили записи, в яких вказують, де вони.

(Діти по черзі виходять до дошки, беруть записку і читають вголос, а інші відгадують, герої з якої казки там живуть, хто автор).

· Я дуже хочу з вами познайомитись, але соромлюсь своєї гидкої зовнішності.(Г.К. Андерсен „Гидке каченя”)

· Терміново викликали лікувати звірів в Африку.(„Айболить”)

· Пішла до бабусі, понесла їй пиріжки. (Ш. Перро „Червона Шапочка”)

· Побіг у школу, бо нічого не знаю (М.Носов „Пригоди Незнайки та його друзів”).

· Ми з Гердою у саду садимо троянди (Г.К. Андерсен „Снігова королева”).

· Пішла провідати семеро гномів (Ш. Перро „Білосніжка і семеро гномів”).

· Я в гостях у П’ятачка (Алан Мілн „Віні – Пух і всі, всі, всі...”)

3. Подорож вулицею лабіринтом.

- Пройшовши найзапутанішу вулицю міста, ви дізнаєтесь, де ми зараз побуваємо.


- А допоможе нам у цьому твір відомого українського письменника

В. Нестайка і його герой – хлопчик Веснянка.

VI. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ В.НЕСТАЙКА «В ПАЛАЦІ ЧАРІВНИХ КАЗОК ».

1. Словникова робота

- Щоб потрапити у Палац Казок, треба піднятися по сходах – „словах”.

Височив грати корито

Зубчасті кімнати гамірно

Чарівниці спортивними химерний

Страховиська Дванадцятипудові гаптували

- Які слова було найважче прочитати? Які „сходинки” слів були малозрозумілі?

2. Читання твору вголос „ланцюжком”.

- Хто жив у Палаці Казок?

3. Вибіркове читання Відтворення змісту прочитаного ?

- Прочитайте мовчки опис Палацу Чарівних Казок. Фігури яких казкових героїв його прикрашали?

- Чому ці фігури були зовсім не страшні? Чи впізнали, з яких вони казок?

- Яким був Палац всередині? Чим займалися добрі феї і чарівниці?

- Яких казкових героїв Веснянка побачив у середині Палацу Чарівних Казок? А біля Палацу?

- Як себе почували у Палаці принци та принцеси, королі та королеви?

- Пригадайте та назвіть твори, в яких вони „живуть”. Які з героїв вам зовсім незнайомі?

- Що здивувало Веснянка у Дитячій кімнаті? Які предмети викладаються у школі? А хто там вчителі?

- Як вчилися діти у школі?

- Які казкові герої ходили у школу? З яких вони творів? Хто з них для вас невідомий?

- Чому дехто з героїв зникав? Прочитайте.

- Чому у Палаці Чарівних Казок не було злих чаклунів, чортиків, відьом? Прочитайте. Як їх доставляли у казки?

- З якими казковими героями ви б хотіли зустрітися на сторінках „Читанки”?

VII. РОБОТА В ПАРАХ. ПРЕКАЗУВАННЯ ЧАСТИН ТВОРУ.

- Попрацюємо парами. Перекажіть одну з частин твору, яка вам найбільше сподобалася?

VIII. МОВНО-ЛОГІЧНЕ ЗАВДАННЯ.

- діти, ви зможете повернутися додому з Палацу Чарівних Казок, якщо виконаєте завдання.

Підберіть автору його казку.

Український народ „Казка про золотого Півника ”

Російський народ „Кіт у чоботях”

О.С. Пушкін „Котигорошко”

Г.К. Андерсен „Буратіно”

О. Толстой „Дюймовочка”

IX. ПІДСУМОК УРОКУ. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ.

- Ми з вами повернулися із Казкового міста, жителі якого чемні, добрі і ввічливі. А який автор завів своїм твором у це місто?

Дізнатись більше про героїв твору Всеволода Нестайка ви зможете прочитавши ось цю книгу „В країні Сонячних Зайчиків” А щоб ще раз потрапити у Чарівне місто Казок, вам треба читати.

Виберіть того героя, який вам найбільше сподобався, і швидше поспішайте на зустріч з ним на сторінках його книги. Дружіть з книгами, будьте активними читачами. Пам’ятайте, що книга – джерело знань, ваш друг і порадник.

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Переказувати твір „В Палаці Чарівних Казок.”

Кiлькiсть переглядiв: 567

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.